Opdracht 1 – vierkant dat beweegt naar rechts
- maak een sketch aan met een grootte van 400 op 400 pixels en een witte achtergrond waarin een rood vierkant is te zien van 50 pixels diameter aan de linkerkant van het venster
- laat het vierkant naar rechts bewegen
- verhoog de snelheid van de verplaatsing
Opdracht 2 – vierkant wordt groter
herschrijf opdracht 1, zodat het vierkant niet van links naar rechts beweegt, maar in grootte toeneemt.
Opdracht 3 – gebruik van systeemvariabelen
Teken een programma met een zwarte achtergrond, waar een witte lijn het venster van boven naar onder in 2 delen verdeelt. Het mag niet uitmaken hoe groot je programma is.
Opdracht 3 – eigen creatie
- pas het script aan zodat het programma voldoet aan onderstaande criteria:
- gebruik variabelen
- het monster verschijnt onderaan het venster en beweegt zich verticaal omhoog. Het verdwijnt uiteindelijk uit beeld (‘vliegt de ruimte in’)
- uitbreiding: kun je ervoor zorgen dat het monstertje horizontaal de muis volgt, en verticaal omhoog gaat ? (tip: hier heb je de variabele mouseX voor nodig)
- Post een screenshot en een link naar je codepen
Opdracht 4 – eigen creatie: schaalbaarheid
kun je ervoor zorgen dat je eigen creatie schaalbaar is?
Als je bijvoorbeeld de lengte en/of breedte van een bepaald onderdeel veranderd, dat dan ook de andere delen van je creatie worden aangepast, zodat de totale vorm intact blijft.