oefeningen condities

Oefening 1

  • Maak een sketch waar de achtergrond wit kleurt wanneer de muis zich links van het midden van
    scherm bevindt en zwart wanneer de muis zich rechts bevindt. De rode lijn geeft het midden aan.

screen-shot-2016-10-07-at-13-29-44

  • Pas het gemaakte programma aan, zodat de achtergrond zwarter of donkerder wordt als de muis rechts staat. En witter of lichter als de muis rechts staat.
    Tip: Sla de kleur op als een variabele. Laat die toenemen (kleur+1) en afnemen (kleur-1)

  • Corrigeer het programma van, zodat deze correct blijft werken, indien de waarde van de kleur gelijk is aan een getal boven 255 of een getal kleiner dan 0.

Oefening 2

screen-shot-2016-10-07-at-13-31-47

Oefening 3

screen-shot-2016-10-07-at-13-43-12

  • Zorg dat het vierkant naar rechts beweegt en als het vierkant de rand raakt, dan beweegt het vierkant weer naar links.
  • Zorg dat het vierkant heen en weer blijft bewegen.
  • Pas de code aan, zodat de het vierkantje een andere kleur krijgt als het vierkantje 10 maal de rand/kant heeft geraakt.
  • Verander de y waarde van de rechthoek, zodat het vierkant ook omlaag gaat.
  • Zorg dat het vierkantje ook tegen de boven en onderrand van het venster kan botsen.

Oefening 4

Pas het script wederom aan, zodat het programma voldoet aan onderstaande criteria.

  • Zorg ervoor dat je monstertje rond beweegt, en van richting veranderd zodra het de kant raakt.
  • Een deel van het monstertje een andere kleur krijgt als 10 maal een rand geraakt is.
  • Het resultaat upload je op je blog, via codePen

Loops >